پیشنهاد سردبیرآموزش

بهترین روش براق کردن تایر خودرو

تایر خودرو یکی از بخش‌های بسیار مهم است که تمیزی و براق بودن آن تأثیر زیادی در ظاهر خودروی شما دارد. محل قرارگیری آن‌ها در خودرو نیز باعث می‌شود که میزان زیادی از آلودگی‌ها را به خود جذب کرده و کثیف شود. روش‌ها و مواد مختلفی برای پاک کردن آلودگی و تمیز کردن تایر خودرو وجود دارد. در ادامه با ما همراه باشید تا روش‌های کاربردی برای براق کردن تایر خودرو معرفی کنیم.

تکنیک های براق کردن تایر خودرو کدامند؟

روش‌های مختلفی برای تمیز کردن لاستیک خودرو وجود دارد و مواد و اسپری‌های پاک کننده مختلفی به این منظور در بازار موجود است. اما نکته مهم در این مورد این است که آیا می‌توان با مواد اولیه موجود در خانه محلول تمیزکننده قوی ایجاد کرد و تایرهای خودرو را برق انداخت. در ادامه ترکیباتی را که به تمیز شدن لاسیتک‌ها کمک می‌کنند معرفی می‌کنیم. قبل از استفاده حتما از وسایل محافظتی و دستکش استفاده کنید.

گزینه اول: ترکیب روغن کرچک و الکل

استفاده از روغن کرچک و الکل ازجمله روش براق کردن لاستیک خودرو است. برای درست کردن این ترکیب باید مواد گفته شده در ادامه را به نسبت‌های گفته شده با هم ترکیب کنید.

  • روغن کرچک: ۲۵ میلی لیتر
  • شامپو مخصوص شستشو اتومبیل: ۱۰ میلی لیتر
  • الکل: ۷۵ میلی لیتر
  • آب: ۲ لیتر
  • برس لاستیک برای شستشو

برای درست کردن این مخلوط جادویی، ابتدا شامپوی خودرو و آب را برای شستن لاستیک مخلوط می‌کنید. از یک برس لاستیک استفاده کنید و تمام قسمت‌ها و شیارهای لاستیک را به کمک برس به طور کامل تمیز کنید.

پس از شستشوی لاستیک، از مقداری الکل برای تمیز کردن بیشتر لاستیک استفاده کنید. الکل اساساً به عنوان یک مرحله اضافی برای حذف بیشتر آلاینده‌ها از دیواره جانبی لاستیک عمل می‌کند. توجه داشته باشید استفاده زیاد از الکل باعث خشک شدن لاستیک می‌شود. پس از آن مقدار کمی الکل را روی یک حوله میکروفیبر یا پد اپلیکاتور قرار دهید و لاستیک را پاک کنید.

پس از خشک شدن لاستیک، مقداری روغن کرچک را روی یک حوله میکروفایبر دیگر یا پد اپلیکاتور بپاشید و با حرکات دایره‌ای به دیواره جانبی لاستیک ضربه بزنید تا باعث درخشندگی لاستیک شود.

براق کردن تایر خودرو با روغن

تمیز کردن تایر خودرو با روغن بچه

از بین تمام محصولات خانگی که برای تمیزکردن تایر خودرو استفاده می‌شوند، روغن بچه ارزان‌ترین محصول است. این روغن بر پایه آلوئه نه تنها باعث درخشندگی می‌شود، بلکه با کمک ویتامین E باعث می‌شود سطوح ترک خورده و خشک شده تا حد زیادی نرم شوند.

  • روغن بچه: ۱ فنجان
  • آب: ۱/۲ فنجان
  • شامپو اتومبیل: ۳ قطره
  • برس تایر برای تمیز کردن
  • حوله میکروفیبر

ابتدا ۱/۲ فنجان آب را در یک سطل بریزید، روغن بچه را اضافه کنید و با سه قطره شامپوی خودرو مخلوط کنید. محلول را در یک بطری اسپری بریزید و آن را تکان دهید. به کمک اسپری یا حوله مخصوص لاستیک را تمیز کنید. هنگامی که لاستیک با استفاده از این مواد کاملاً پوشانده شد و ظاهری نرم پیدا کرد، اجازه دهید محلول یک یا دو دقیقه بماند و سپس آن را با یک پارچه میکروفیبر تمیز پاک کنید.

استفاده از روغن لیمو برای براق شدن لاستیک

استفاده از روغن لیمو، آسیب‌های ناشی از اشعه فرابنفش و آلاینده‌های خام را از بین می‌برد. هنگامی که به درستی با مواد لازم ترکیب شود، معجونی بی نظیر برای براق شدن تایرها است.

  • شامپو اتومبیل: ۳۰ میلی لیتر
  • روغن لیمو: ۱۵ میلی لیتر
  • بوراکس: ۵۰ میلی لیتر
  • آب گرم: ۲ گالن
  • برس تایر برای تمیز کردن
  • حوله میکروفیبر

ابتدا شامپوی خودرو را در یک سطل بریزید و سپس آب را به همراه بوراکس اضافه کنید. مواد را هم بزنید تا کاملا مخلوط شوند و در آخر روغن لیمو را اضافه کنید. پس از مخلوط شدن کامل، برس را در محلول آغشته کنید و لاستیک را تمیز کنید و در صورت لزوم مقدار دیگری از محلول را دوباره به سطح لاستیک بمالید. پس از آن لاستیک را کاملاً تمیز و خشک کنید.

استفاده از روغن برای براق کردن تایر ماشین

تمیز کردن لاستیک خودرو با نوشابه

شاید برای شما هم جالب باشد که نوشابه برای براق کردن تایر خودرو تأثیرگذار باشد. ابتدا باید لاستیک را از آلودگی‌های مختلف پاک کنید. سپس برای استفاده از نوشابه می‌توانید مقداری پودر مخصوص ماشین لباسشویی درون نوشابه بریزید و با کمک اسپری یا دستمال تمیز سطح لاستیک را به طور کامل پاک کنید. این ترکیب باعث تمیزی و براق شدن لاستیک‌های خودرو می‌شود.

پیشنهاد مطالعه:

صدای انفجار از اگزوز خودرو

معرفی بهترین لاستیک های ایرانی

علت لاستیک سایی خودرو

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا