آموزشپیشنهاد سردبیر

خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من + مراحل تصویری

در کلانشهر تهران با حجم بالای رفت و آمد و مشکلات ترافیکی که روز به روز در حال افزایش است به تبع آن­ها طرح­های ترافیکی نیز در حال افزایش هستند. احتمالا برای شما هم در طول روز پیش آمده باشد که با خودروی شخصی خود نیازمند عبور از مناطق دارای طرح ترافیک شده باشید. جدای از تمام مشکلات موجود خرید طرح ترافیک خود می­تواند یک کار وقت­گیر باشد. این موضوع در زمان­هایی که راننده عجله نیز داشته باشید بسیار پررنگ تر خواهد بود. پس واضح است که خرید طرح ترافیک یکی از کارهای مهم روزانه برای کسانی است که در طول روز با خودرو شخصی خود در تهران در حال رفت و آمد هستند. در چند سال اخیر سامانه تهران من که بعدها اپلیکیشن موبایلی آن هم در اختیار کاربران قرار گرفت موضوع خرید طرح ترافیک را از یک موضوع وقت­گیر و چالشی خارج کرد و دسترسی به خدمات طرح ترافیک را بسیار آسان نمود. در این مقاله قصد داریم که راهنمایی جامع درباره چگونگی استفاده و خرید طرح ترافیک از سامانه تهران من ارائه دهیم.

خرید طرح ترافیک از تهران من

سامانه تهران من هم در بستر وب­سایت و هم اپلیکیشن موبایل قابل دسترسی است و بسته به انتخاب شما می­توانید از این سامانه استفاده نمایید.

در همین راستا در این مقاله به آموزش کامل استفاده از اپلیکیشن و وب سایت تهران من جهت خرید طرح ترافیک می­پردازیم.

بخش اول

راهنمای استفاده از وب سایت تهران من برای خرید طرح ترافیک

۱- ثبت نام در سامانه

در این مرحله ابتدا وارد وب­سایت تهران من می­شوید.

برای این کار می­توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

https://myservices.tehran.ir/registration/individual

پس از ورود به این بخش مطابق آن­چه که در تصویر می­بینید اطلاعات شخصی خود را وارد ­نمایید.

در هنگام وارد کردن رمز عبور توجه داشته باشید که رمز باید ترکیبی از اعداد و حروف انگلیسی باشد.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۲- پس از وارد کردن اطلاعات شخصی در این بخش به صفحه بعد خواهید رفت. در این صفحه باید کد شناسایی که برای شماره موبایل شما ارسال گردیده است را وارد نمایید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۳- در ادامه پس از وارد کردن کد شناسایی و فعال سازی حساب کاربری می­توانید وارد حساب کاربری خود شده و از خدمات سامانه تهران من استفاده نمایید.

۴- این آگهی که مربوط به قوانین جدید وضع شده در سال ۱۴۰۰، مربوط به خرید طرح ترافیک است را به دقت مطالعه نموده و در هنگام نیاز به استفاده از طرح ترافیک آن را مد نظر قرار دهید.

 ۵- پس از ورود به سامانه تهران من در داشبورد سمت راست خدمات قابل ارائه در این سامانه قابل مشاهده خواهدبود. سامانه تهران من یک سامانه جامع خدمات شهری شهرداری تهران است که مطابق آن چه در تصویر می­بینید خدمات مختلفی از جمله کلیه خدمات مربوط به خودرو و همچنین موتور سیکلت و دریافت بلیط­های مورد نیاز در سطح شهر تهران را ارائه می­دهد.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۶- برای استفاده از خدمات سامانه تهران من در ابتدا نیاز است که کیف پول شهروندی خود را با توجه به میزان نیاز به اعتبار شارژ نمایید. برای این کار بر روی گزینه کیف پول شهروندی کلیک نمایید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۷- در این بخش شما می­توانید به میزان ارقام پیشنهادی یا رقم مورد نظر خود کیف پول خود را شارژ نمایید.

۸- در قسمت بالای صفحه سمت چپ گزینه­ای تحت عنوان راهنمای محاسبه هزینه طرح دیده می­شود.

با کلیک بر روی این گزینه به صفحه­ای مطابق تصویر زیر خواهید رفت.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۹- در این بخش با توجه به سال مورد نظر می­توانید عوارض محدوده­های ترافیکی را محاسبه نمایید. پس از کلیک بر روی گزینه سال مورد نظر صفحه جدیدی برای شما باز می­شود.

۱۰- مطابق تصویر زیر در این صفحه با توجه به گزینه­های موجود باید مشخصات درخواستی شامل:

  • نوع معاینه فنی خودرو،
  • محدوده سکونت،
  • محدوده تردد،
  • ساعات تردد.

را تعیین نمایید. و در انتها با کلیک بر روی گزینه محاسبه هزینه، هزینه طرح درخواستی را مشاهده نمایید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۱۱- در بخش بالای تصویر گزینه راهنمای رزرو روزانه طرح برای آن دسته از کسانی که به طور منظم در مناطق دارای طرح ترافیک رفت و آمد ندارند قرار داده شده است.

۱۲- پس از شارژ کیف پول شهروندی و تعیین هزینه­های طرح مورد نظر، در بخش داشبورد سمت راست بر روی گزینه سوم کلیک کنید و وارد بخش خرید طرح ترافیک شوید.

۱۳- پس از وارد شدن به بخش خرید طرح ترافیک سامانه از شما می­خواهد که مشخصات خودروی خود را ثبت و به سامانه اضافه نمایید. لازم به ذکر است که شما می­توانید در این بخش مشخصات چند خودرو را وارد نمایید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۱۴- در ادامه با کلیک بر روی افزودن خودرو صفحه­ای مطابق تصویر زیر برای شما باز خواهد شد. با توجه به مشخصات پلاک و کارت خودرو اطلاعات درخواستی این صفحه را پر نمایید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

       ۱۵- ممکن است پس از وارد کردن مشخصات پلاک خودرو خطا شناسایی شود. این خطا می تواند به دلایل زیر باشد که به ترتیب آن ها را رفع نمایید تا پلاک خودرو شما در سامانه ثبت گردد.

خطاهای احتمالی:

  • شناسه یکتا خودرو(VIN) صحیح نیست: از صحت ورود شناسه یکتا خودرو اطمینان حاصل کنید.
  • شناسه یکتا خودرو(VIN) با پلاک همخوانی ندارد: ابتدا از صحت پلاک وارد شده اطمینان حاصل نمایید و اگر خودرو را تازه خریداری کرده‌اید باید تا به روز رسانی اطلاعات صبر نمایید.
  • بعضی اوقات خطا زمانی رخ می‌دهد که زمان استعلام طولانی و بیش از ۳۰ ثانیه شود. در صورتیکه با اختلاف زمانی چند دقیقه در تلاش‌های بعدی موفق به ثبت خودرو نشدید در زمان دیگری اقدام نمایید.
  • خودرو توسط شخص دیگری ثبت شده است: معمولا این خطا زمانی رخ می‌دهد که خودرو خریداری کرده‌اید و فرد قبلی اقدام به حدف خودرو از حساب کاربری خود نکرده است. در صورتیکه مالک خودرو استعلام شده با صاحب حساب کاربری یکی باشد الویت به مالک داده خواهد شد و خودرو از حساب قبلی حذف و به حساب کاربری مالک با پلاک جدید منتقل خواهد شد. اگر شما مالک حساب کاربری و خودرو هستید چند روزی تا بروزرسانی سامانه شکیبا باشید.

۱۶- پس از ثبت خودرو در سامانه صفحه­ای برای شما باز می گردد که در آن باید تصویر کارت ماشین و شناسنامه مالکیت خودرو را بارگذاری نمایید. ضمنا اگر شما مالک خودرو نیستید نیاز به بارگذاری تصویر مدارک شناسایی شخصی خودتان نیز هست.

خرید طرح ترافیک از تهران من

حال دیگر خودرو شما در سامانه تهران من ثبت گردیده است و شما می­توانید از امکانات این سامانه جهت خرید طرح ترافیک یا سایر خدمات این سامانه استفاده نمایید.

۱۷- در این قیمت شما می­توانید با کلیک بر گزینه رزرو مجوز روزانه طرح مورد نیاز خود در روزهای مورد نظر را خریداری نمایید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۱۸- در بخش بعدی شما می­توانید در بالای صفحه هر کدام از خودروهای ثبت شده خود و طرح مورد نظرتان را تعیین کنید و پس از آن روزهای مورد نظر خود را انتخاب نمایید.

با انتخاب طرح، خودرو و همچنین روزهای مورد نظر هزینه قابل پرداخت در پایین صفحه نمایش داده می­شود. در صورتی که کیف پول شهروندی خود را از قبل شارژ نموده­اید می­توانید گزینه پرداخت را کلیک نمایید در غیر این­صورت پرداخت را از طریق درگاه بانکی به صورت آنلاین انجام دهید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

همین طور بخوانید: برنامه خلافی خودرو

بخش دوم

راهنمای استفاده از اپلیکیشن تهران من  برای خرید طرح ترافیک

۱- در ابتدا نیاز است که اپلیکیشن تهران من را دانلود و در گوشی موبایل خود نصب نمایید.

برای دانلود اپلیکیشن تهران من می­توانید از طریق لینک زیر اقدام نمایید.

نسخه اندروید

https://staticcontent.tehran.ir/my/MyTehran-12.0.4-V23-socialmedia-armeabi-v7a-release.apk

نسخه ios

https://sibirani.com/notIOS

۲- پس از نصب برنامه وارد برنامه شوید و  در صفحه اول شماره همراه خود را وارد نمایید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۳- در صورتی که از قبل ثبت نام کرده باشید با وارد کردن شماره موبایل یک کد برای شما ارسال می­گردد که با وارد کردن این کد می­توانید وارد برنامه شوید.

۴- اگر برای اولین بار است که وارد این اپلیکیشن می­شوید و از قبل ثبت نام نکرده­اید بر روی گزینه ثبت نام کلیک نمایید.

۵- پس از کلیک بر روی گزینه ثبت نام وارد صفحه­ای مطابق تصویر زیر می­گردید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

در این بخش مشخصات شخصی خود را وارد نمایید و یک رمز ورود تشکیل شده از حروف و اعداد انگلیسی را برای خود تعیین نمایید. و پس از مطالعه و موافق با قوانین سامانه بر روی ثبت نام کلیک نمایید. و وارد اپلیکیشن شوید.

۶- پس از ورود به اپلیکیشن با صفحه­ای مطابق شکل زیر روبرو خواهید شد.

در این صفحه با کلیک بر روی  گزینه (+) در بخش موجودی کیف پول، کیف پول خود را شارژ نمایید.

۷- در قسمت پایین صفحه با کلیک بر روی گزینه خودرو من می­توانید وارد بخش خدمات خودرویی اپلیکیشن شوید.

۸- در این بخش ابتدا در بخش لیست خودروها تمامی خودروهای خود را در سامانه با وارد کردن اطلاعات پلاک خودرو ثبت نمایید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

۹- پس از ثبت اطلاعات خودرو در بخش طرح ترافیک می­توانید اقدام به تعیین و رزرو طرح ترافیک مورد نظر خود نمایید.

همچنین در این بخش به راحتی می­توانید به اطلاعات سوابق تردد خود دسترسی داشته باشید.

خرید طرح ترافیک از تهران من

در پایان باید خاطر نشان کرد که سامانه تهران من به عنوان یک پورتال جامع خدمات شهری توانسته در بخش خدمات خودرویی و به طور خاص خرید طرح ترافیک خودرو عملکرد قابل قبولی از خود ارائه دهد. و در حال حاضر این سامانه در حال گسترش دامنه ارائه خدمات خود  در سایر بخش­های مربوط به خدمات شهری می­باشد از نقاط قوت این سامانه ارائه خدمات هم در بستر وب­سایت و هم اپلیکیشن موبایل به کاربران می­باشد.

نمایش بیشتر

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا